torsdag 31 januari 2008

Godhet som framgångsformel

Vilken underbar krönika i City imorse! Pontus Schultz skriver om det som börjar synas mer och mer i samhället. Framgång bygger på godhet. Förr kunde man bli framgångsrik med hjälp av hänsynslöshet, men det blir allt svårare. Vi lever nu i ett samhälle där alla deltar i ett jättelikt informationsnätverk. Vill man ha ett arbete gäller det att ha ett nätverk runt sig som vill och kan tota ihop en med rätt arbetsmöjlighet. Och vill ett företag ha kunder gäller det att deras nuvarande kunder, personal och samarbetspartners talar väl om dem. Och informationsspridarna finns överallt.

Vi har större möjligheter än någonsin att handla av, samarbeta med, arbeta för och rekommendera bara dem vi gillar. Så vägen till framgång på 2000-talet är helt enkelt att vara en sån som man gillar. En riktigt hyvens prick. Och med en värld full av sådana ser framtiden ganska ljus ut, eller hur?

Inga kommentarer: